Thursday 4 June 2015

FESTIVAL FLORIA DIRAJA PUTRAJAYA 2015

Sekarang masih berlangsungnya Festival Floria Diraja Putrajaya 2015 kali ke 8.Ahkak baru gi malam semalam..Tahun2 sebelum ni pegi waktu pagi..This year kita try gi  malam lak..Lagi cantik sebab banyak lampu2..

Tahun 2015 bertemakan bunga Lily dan masih dikekalkan di tapak Floria di Presint 4.Beza tahun ni dengan tahun2 sebelumnya ialah wujud Taman Musim Sejuk & Musim Bunga (Winter & Spring Garden).Tapi ahkak xberkesempatan nak masuk sebab orang beratur panjang..Mengenangkan anak yang xreti dok diam,nak berbaris lak lama2 jadi tengok dari jauh jela..

Antara aktiviti yang dianjurkan.

Awal2 jalan sini dulu..Tetibe hujan lak...gi la berteduh kat Dalam Floria Arts and Crafts



Awal2 jalan sini dulu..Xsampai 5 minit tetibe hujan lak...gi la berteduh kat Dalam Floria Arts and Crafts

Dalam ni ada bazar..Jual2 barang kraf n arts..

Dalam dewan tu lak nampak ada jual Dunkins Donut ape lagi si kakak memang peminat nonut (panggilan dia).Jadi sementara nak tunggu hujan benti makan2 la dulu

Selfie 1 keluarga..

Hujan da benti moh le jalan2..Kreatif kan gambar2 kat bawah ni..Ni sume dari pertandingan bunga yang dianjurkan..





Dah habis tengok dalam dewan kita jalan2 kat luar..Lagi meriah uuoollss..Lampu liplap..liplap..Ada macam2 rekabentuk taman.

 Liplap..liplap..

 Kang belakang tu perasan x ada pompuan ala2 ahli sihir..

 Taman doraemon pun ada..Selain tu, banyak jugak taman watak2 animasi yang ada seperti Kampung Boy, Upin Ipin,Hello Kitty,Despicable me

Ahkak pun nak join gak..Sume gambar ahkak yg Mr Man ambik sume xjadi..Menci tau..Kalau ahkak yang pegang kamera baru gambar jadik.

 One of the favourite cartoon anak2..Despicable me

 Hello Kitty Garden

 Eh..Sin Chan pun ada..

 Taman ni diubahsuai oleh student from UTM xsilap..

Kan best kalau ada kolam gini kat umah..Tenang je rasa

Ok, sekian saja..bagi sesiapa yang belum sempat pegi bolehla jalan2 kat putrajaya ni..Festival Floria ni akan habis pada 7/6/2015 pada hari ahad ni..BYE..

No comments :

Post a Comment