Wednesday 19 November 2014

RUMAH TERBAKAR PANGGIL BOMBA

Ni cite selasa lepas.Alkisahnya sedang ahkak bekerja tetibe bunyi siren kebakaran.Siap ada pengumuman dalam bahasa omputih(ahkak xpaham.Xpandai ckp omputih..huhu).Kat luar jendela dengar bunyi bising n riuh.Jadi kami di opis pun cepat2 capai handbeg n phone sume(Orang pompuan memang cenggitu.Kalau blh sume nak diangkutnya) dan berbondong2 la kami kuar dari opis n turun ikut tangga(nasib tingkat 4 je.Kalau tingkat doploh mau ketaq kepala lutut)..Sampai di bawah Pak Guard kata latihan kebaran je.Jadi ahkak n 2 kawan ahkak pun berpatah balik masuk ke dalam untuk gi toilet dulu nak terkucil(sempat lagi tau sebab da tau latihan kebakaran.Berani ler).Kami semua pun berjalan menuju ke padang tempat berkumpul.Jauh gakla nak menapak ke sana ngan cuaca yang panas lagi..Berpeluh2 gak la ketiak ni..hahah.

Sampai di sana da ramaila yang dah berkumpul mengikut aras pejabat masing2. Pastu nampakla asap kepul2 kuar dari tingkap..Mehla tengok gambar.

Ni la tempat kami berkumpul.Lama gak dok saje kat situ.Ngan matahari terpacak atas kepala lagi

Ha, nampak x asap berkepui2 tu.Nampak cam kebakaran betul kan.Tapi sebaliknye dorang ni guna fogging nyamuk tuh..(konon2 asap kebakaran la)..hahha
 Bomba pun ada.Tapi xpastila depa ni mai buat pe.Xde lak tunjuk kat kami langkah memadam kebakaran ke ape..Ambulans pun ada gak.Maybe standby kot2 ada yang pengsan berdiri tengah panas tu kot.
Ni ahkak n kawan2 yang gumbira sebab terselamat dari kebakaran palsu ini..hihih
Ramai pakat dok lari cari tempat teduh.Mau rentung kalau dok berbaris bawah panas tu lagi..
Ahkak mengambil keputusan untuk berteduh di cafe je memandangkan tempat berkumpul tu berhadapan ngan cafe je.Basahkan tekak ngan cincau sejuk...sodap....


No comments :

Post a Comment